SAVONLINNAN PURSISEURA MUKANA VENDEE GLOBE 2020 MAAILMANYMPÄRI PURJEHDUSKILPAILUSSA

19.11.2020

Suomalainen Ari Huusela osallistuu STARK-veneellään Vendee Globe 2020 yksinpurjehdus kilpailuun maailman ympäri. Kilpailu on ammattilaiskilpailu maailman kovimpien avomeripurjehtijoiden kesken mutta haastajiakin on. Ari Huusela on toteuttanut projektin, jossa hän tuo suomalaisen veneen kilpailuun varsin vaatimattomalla budjetilla.

Ari Huuselan kilpailu on riippuvainen taloudellisista tukijoista. Savonlinnnan Pursiseura on ottanut haasteen vastaan ja tukee osaltaan Arin matkaa maailman ympäri. Samalla seura kannustaa jäsenistöään seuraamaan ja nauttimaan tästä 4-vuoden välein järjestettävästä huippukilpailusta ja sen varsin värikkäistä vaiheista. Tai jopa osallistumalla itse siihen virtuaalisesti. Virtuaalipurjehtijoita kilpailussa on jo noin 850 000 venekuntaa.

Savonlinnan Pursiseura toivottaa Ari Huuselalle hyvää matkaa ja menestyksekästä kilpailua.

Alla olevista linkeistä voit seurata kilpailua sekä osallistua halutessaasi siihen virtuaalisesti.

Linkit:

Viralliset kilpailun sivut

Ari Huuselan tukisivut

Virtual Regatta - Rakenna oma veneesi ja osallistu kisaan!

Video kilpailun ensimmäisiltä päiviltä