Kevään uutiset

7.3.2021

Tässä katsaus pursiseuran toimintaan kevätkauden aikana.

Laitaatsillan tomistoprojektille on myönnetty rakennuslupa ja rakennustyöt päästään aloittamaan kuluvan vuoden aikana. Toimistotilat, noin 40 m2, rakennetaan Oskarinniemessä sijaitsevan varastorakennuksen sataman puoleiseen päätyyn. Tilaa tullaan käyttämään seuran arkistojen ym. irtaimen säilyttämiseen sekä toimistotilana mm. satama- ja katsastuspäälliköille. Hallitus selvittää rakentamisvaihtoehtoja, talkoita jäsenistölle on tiedossa, mutta osa rakennustöistä mahdollisesti ulkoistetaan. Lisätietoja projektista saa kommodorilta ja satamakapteenilta.

Katsastus 2021-valikosta löytyy katsastuspäällikön terveiset ja katsastusohjeita.

Seurassamme on auktorisoitu veneilykouluttaja Antti Kaipainen. Suunnitelmissa on järjestää SPV:n koulutusohjelma, joka sisältää noin kahdenkymmenen tunnin teoriaosuuden etäopiskeluna ja myöhemmin kesällä järjestettävän käytännön harjoitteluosuuden. Kartoitamme jäsenistön koulutustarvetta sähköpostikyselyllä, josta samalla ilmenee tarkemmat tiedot sunnitellusta koulutuksesta.

Laitaatsillan satama-alue on saanut viime syksyn aikana uudistetun parkkialueen ja pieneveneluiskan. Parasta aikaa tolppalaituria jatketaan ja siihen valmistuu uusia paikkoja matalammalla syväyksellä oleville pienveneille. Mastonosturilaiturin yhteyteen rakennetaan viisi uutta poijupaikkaa isommille veneille. Iso Kankainen-lautalle tulee oma laituri niemen toiselle puolelle ja voimme näin siirtää lastukset ja puuhuollon Oskarinniemeen omalle alueellemme. Laituripaikkoja voi tiedustella satamakapteenilta arkisin klo 16 jälkeen.

Veneiden lasku Laitaatsillassa järjestetään lauantaina 8.5. klo 8.00 alkaen. Laskujärjestys ja aikataulu tarkentuu lähempänä ajankohtaa kotisivuille.

Kesää ja veneilykelejä odotellessa kannattaa käydä tutustumassa uudistettuun Saimaan satamakirja - Veneilysaimaa -sivustoon ja suunnitella vaikka kesän veneilymatkoja.

Saimaan purjehduskilpailuista ja myös matkaveneilystä löytyy lisäinfoa Saimaan pursiseurat - sivustolta.

Veneilyterveisin,

hallitus