Savonlinnan alueen alakouluille veneilyoppia

8.12.2022

Itä-savo 2.12.2022

Savonlinnan pursiseura hankki yli kaksikymmentä yhteistyökumppania ja aktivoi Vilskettä vesillä -luokkalukukirjojen rahoituksen yhdessä Puruveden Pursiseuran kanssa. Rahoituksella hankittin vesillä liikkumisen perusopetuksen käynnistämiseen materiaalit Savonlinnassa ja lisäksi Kesälahdella. Jo aiemmin syksyllä, Sulkavan Pursiseura hankki opetusmateriaalit ja käynnisti koulujen yhteistyön iloisella tapahtumalla seuran rannalla.

Näillä monikäyttöisillä, turvallisen ja vastuullisen vesillä liikkumisen ilmiöopetusmateriaaleilla voidaan nyt aloittaa lasten opetus talven aikana. Ensi kesänä saattaa hyvinkin jopa 1500 savonlinnalaista lasta osata jollapurjehduksen alkeet teoriassa, jos jokaisessa 14 alakoulussa hyödynnetään näitä oppimateriaaleja n 100 oppilaan valistamiseen.

Savonlinnan Pursiseura kiittää lämpimästi lahjoituksen tehneitä yrityksiä:

• Uittokalusto Oy
  • Savonlinnan Sammutinhuolto Oy
  • Osuuskauppa Suur-Savo
  • Suu-Savon Osuuspankki
  • Suvi-Veneet Oy
  • Esmarin Composites Oy
  • Isännöinti TALOLUOTSI
  • Joensuun nostajat Oy
  • Rakennustarvike Luukkainen Oy
  • ELSTEC Oy
  • Saimaa Holiday Oravi (& Eräpalvelu)