Kankaisten tukikohdan säännöt

KANKAISTEN KÄYTTÖOHJEET

KANKAISTEN SAARITUKIKOHTA

Saaritukikohta on tarkoitettu Savonlinnan pursiseuran jäsenten virkistyskäyttöön. Jäsenille käyttö on maksutonta. Aluella ovat voimassa luonnosuojelualueen rauhoitusmääräykset.

1. KÄYTTÖOIKEUS
Savonlinnan pursiseura on mukana Saimaan pursiseurojen tukikohtayhteistyössä. Tukikohdassa noudatetaan tukikohtayhteistyömajojen vierailusääntöjä. https://www.saimaanpursiseurat.fi/matkaveneily/tukikohtayhteistyo/
2. VIERASKIRJA
Jokaisen venekunnan tulee kirjautua vieraskirjaan heti saavuttuaan tukikohtaan.
3. SAUNOMINEN
PIENI SAUNA
  Venekunta voi varata ja lämmittää pienen saunan halutessaan. Varauslista sijaitsee saunalla.                    Saunomisaika on 1 tunti/venekunta. Savonlinnan pursiseuran jäsenille sauna on maksuton.       Tukikohtayhteistyöseurojen jäsenille sauna on maksullinen 10 euroa/ venekunta/tunti vierailumaksun lisäksi.
ISO SAUNA
  Vähintään neljän venekunnan ollessa paikalla lämmitetään iso sauna ja saunotaan yhteisvuoroin.
  Naisten saunavuoro on klo 18.00-19.30 ja miesten saunavuoro klo 19.30-21.00.
 Majan isäntä tai paikalla oleva pursiseuran hallituksen jäsen voi määrätä poikkeuksia saunomisajankohtiin.
4. JÄTEHUOLTO JA ASTIOIDEN PESU
Sekajäteastioita saavat käyttää PSS:n jäsenmaksun maksaneet veneilijät. Astiat sijaitsevat puuliiterin takana.Biojäte laitetaan  kompostikäymälään. Kartonki, puhdas muovijäte, lasi ja metalli eivät kuulu sekajäteastiaan vaan vierailijat kuljettavat ne mantereelle lajittelupisteisiin. Tiskauspaikka sijaisee liiterin seinustalla ja lämmintä vettä on padassa tiskipaikan vieressä tai saunalla. Harmaiden vesien laskeminen järveen on kielletty.
5. JÄRJESTYS
Veneilijä on velvollinen huolehtimaan osaltaan tukikohdan siisteydestä ja siivoamaan jälkensä grillipaikalta ja saunasta. Tukikohdassa tulee noudattaa hyviä merimiestapoja, huomioida muut vierailijat ja noudattaa paikalla olevan isäntäseuran edustajan antamia ohjeita. Kotieläimet on saaressa pidettävä kytkettynä. Tukikohdassa on hiljaisuus on klo. 22.00-8.00.
6. MAKSUT JA VIERAILUAJAT YHTEISTYÖPURSISEUROJEN JÄSENILLE
Käyttömaksu vierailijoilta on 12 euroa/ venekunta vuorokaudelta. Maksutapoina tulikohdassa on käytössä MobilePay, käteinen kuistilla olevaan lippaaseen tai seuran tilille FI54 2035 1800 0672 28, viestiin veneen nimi ja päiväys. Vierailuaika yhteistyöpursiseutojen jäsenille on enintään  2 vrk/2 viikkoa.

Savonlinnassa 18.4.2023                                                          SLPS:n hallitus